zaterdag 16 oktober 2010

Als het dan over draken verslaan gaat

Ik schreef laatst een stukje over de draken verslaan. En die draken zie ik natuurlijk zelf ook, in meervoud zelfs.
Bijvoorbeeld een rijbewijs. Met twee jonge kinderen en familie ver weg, maar ook met ouders zonder rijbewijs en auto zou het toch wel handig zijn dat dochterlief zou kunnen rijden. Maar er is wel iets wat me daar in tegen houd. Al die mensen die steeds maar blijven herhalen dat het zo makkelijk is, er staan draken in de weg, en tot nu heb ik ze nog niet verslagen. Er komt vast ooit een dag dat ik in een lesautootje stap en er vrolijk op los les. Maar voor nu nog even niet.

Ik heb in mijn leven veel dingen die ik leuk vind, en doe ook veel. Ik werk, heb veel hobby's, ben creatief, vind het heerlijk om onder leuke mensen te zijn en ook op de school van mijn kinderen ben ik veel te vinden om mijn handen uit de mouwen te steken. En daar krijg ik dan ook weer veel voor terug.
 
Maar als ik kijk naar wat ik allemaal zou willen dan is mijn lijstje nog  veeeeeel langer.

Een van die dingen is Piano spelen. Ik ben helemaal weg van Piano  muziek. Tori Amos is daar een klein voorbeeld van. Vorige week vrijdag was ik getuige van een concert van haar met het Metropol orkest. En ik was zo ontroerd. Ik vind het zo mooi. Haar muziek raakt me, en dan met het orkest erbij, dat vond ik overweldigend. Het raakte me. Ik sla soms wat door dat weet ik, haha.
Maar ook als ze op school kinderliedjes zingen, dan is de piano wat ik zo mooi vind. het is een compleet instrument, waar je verder weinig voor nodig hebt en dat zou ik zo graag willen kunnen. Vroeger had ik die wens al maar mijn keyboard lessen verliepen niet zoals ik zelf verwachte.
Na een aantal gesprekken met mijn lief de afgelopen weken was hij de gene die zei waarom probeer je het niet. Als het je zo leuk lijkt dan is er toch een manier waarop je dat zou kunnen realiseren. Van het een kwam het ander, ik was jarig, kreeg veel geld en van dat geld kocht ik na me te verdiepen,  een hele oude piano. Een antieke, maar in goede staat.

En hij is zo mooi!

Na de herfstvakantie kan ik met lessen beginnen.

6 opmerkingen:

  1. Oh wat goed dat je pianoles gaat volgen. Draken zijn er om te verslaan toch!!! :)
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel succes! Ik kom graag eens luisteren naar een privé optreden als je een paar lesjes hebt gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een mooie! En wat leuk dat je lessen gaat nemen. Mijn schoonmoeder speelt ook piano, ik kan daar ook met zoveel ontroering naar luisteren.
    Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier nog zo'n Tori Amos-fan (en óók overweldigd wordt en óók soms wat doorslaat, maar dat terzijde ;) Wat fijn dat je bij haar concert kon zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow wat heerlijk om zo'n juweeltje in je huis te hebben staan. En de muziek van Tori Amos, ja heerlijk... Het lijkt me zo bijzonder om bij een concert van haar te zijn... Succes met de pianolessen alvast!

    Hier een link voor je, voor je volgende verjaardagswens: http://bit.ly/alyqXt Tori Amos sheetmusic ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. JieHoééé, veel plezier met de pianolessen!
    I love Tori Amos too ;)

    BeantwoordenVerwijderen