zondag 11 september 2011

Count your blessings

Count your blessings

De herfst is zijn intrede aan het doen,...en ik vind het best fijn om me weer heerlijk terug te trekken in ons fijne huiske.

Er waren veel zegeningen deze week te tellen, maar deze steekt er boven uit;

Afgelopen maandag mocht onze dochter in haar oude vertrouwde kleuterklas beginnen. In de gangen verzamelden zich alle kinderen, leerkachten en ouders en die maakten ondertussen een haag. En ze zingen aan een stuk door...

Elke eerste klasser kreeg een mooie zonnebloem van de kleuterjuf en op de gang stond de schoolleider, ze noemde een voor een de namen op van de kinderen die de eerste klas zouden vormen.

En toen werd Yuna haar naam geroepen, samen met haar gingen we onder een boog door. En onderweg, door die haag van mensen werd er gezongen; "Welkom in de eerste klas, wij wensen jou en elkaar een heel fijn jaar."

En ik als moeder denk dan alleen maar, niet huilen, vooral lachen, want dit soort kleine gebaren vliegen me aan. Ik word er helemaal week van....en ja hoor met tranen in mijn ogen begeleid ik mijn dochter naar boven. Op weg naar een nieuwe fase, de fase als eerste klasser. Eenmaal boven gekomen bij de eerste klas gaf ze de zonnebloem aan haar nieuwe juffies. Wat een mooi welkom.



We zitten er midden in, een dochter die letters leert, en steeds wakkerder wordt. Ze ziet de letters die ze leerde deze week overal, en ik als moeder denk alleen maar...ik heb geen kleuters meer. We zitten in een nieuwe fase.




Voor Meer mooie zegeningen kun je kijken bij;


Effie - Saskia - Maartje - Iris - Debora - Mireille - BelindaTabitha - Marit - Froukje - LeontienEstherAnneArnikaMarielleJudithMaartje- MaureenMarie-Lu - Suus - Aukje - Jolanda - Esther - MarlousAnki - Sacha - Carla - Tess - Sjaantje - Isabelle

11 opmerkingen:

  1. Wat een bijzonder welkom!
    Een leuke periode dat ontdekken
    van de letters en het lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh zo lief..... zou er ook tranen van krijgen hoor....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hier kan ik ook helemaal week van worden, heerlijk toch?:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die overgangen, weer een stukje groter, weer een stukje af... Krijg er ook altijd tranen van!
    Mooie nieuwe week alvast!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wat heb je dit mooi beschreven. Met tranen in mijn ogen las ik het. Een prachtig moment, in een gouden lijstje in je hart (en op je blog ;o))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat mooiiiii!!!
    Dit kennen wij niet op de basisschool en dat mis ik zó erg~!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh help ik begon al bijna te huilen bij t zien van de foto van jouw dochter en dan bedenk ik me hoe t zal gaan als onze kleine man naar school gaat na de herfstvakantie..Eindelijk naar de Vrije school. wat zal ik gaan huilen als hij ook van die dingen mee gaat maken als jouw dochter...wat heerlijk , ik verheug me zo voor hem en ben blij dat jouw dochter t zo fijn heeft op school en kan me jouw ontroering zo voorstellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi begin van het schooljaar. Ik zou ook met tranen in mijn ogen staan. Wat mijn meiden betreft schiet ik ook bij het minste al vol. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat lief, een schooljaar kan niet beter beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie tradities en mooie mijlpalen, maar ohhhhh, wat gaat het snel! Kleine meisjes worden snel groot.

    BeantwoordenVerwijderen