woensdag 4 september 2013

Treasure hunting


De mooiste dingen liggen voor het oprapen.
Ik maakte er wat collages van . 
Ik koester de natuur,
want er is zoveel moois te zien, 
te voelen en te horen.



Vandaag maakte ik en nieuwe glazen bal, met een papengaaienveertje.
De papegaai Jopie ken ik al mijn hele leven, 
hij woont bij mijn ouders.
Eigenlijk is het de meest irritante vogel die ik ken, 
maar dat kan ook nog al snel, 
want normaal heb ik niet zoveel contact met vogels.
Maar Jopie, die koos mij als zijn partner toen ik een baby was, 
en iedereen die ook maar te dicht bij mij komt, 
die vloog hij op zijn of haar hoofd.
Hij bewaakte mij met zijn leven.
Soms grappig, maar soms dus ook best irritant.
Hij viste mijn guppy's 1 voor 1, 
totdat ze allemaal opgegeten waren, 
hij klom boven op een vaas en stak zijn kop er in en riep hallo, 
met een echo.
Hij is grappig, zingt liedjes, en lacht je uit.
Jopie, de meest irritante vogel die ik ken, 
maar ook toch wel de leukste.



Ook maakte ik een nieuwe aanvulling met paardenbloemzaadjes





3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie 'natuurdingenverzamelingenfoto's' (leuk woord voor galgje) Arnika en wat een leuk verhaal van Jopie! Heb je daar ook foto's van? Ik had een parkiet als kind... Charlie, vloog door de kamer heen, maar een papegaai... die worden zo oud en leeft nu dus nog! Als ie 'praten' kon, kan hij jouw levensverhaal vertellen!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ik verzamel ook van die dingen, maar heb zo geen papegaai ;)

    BeantwoordenVerwijderen