zaterdag 5 oktober 2013

In het middelpunt



 



Als de andere twee kinderen naar school gaan, gaat Linus vaak mee ze weg brengen.
hij vind het geweldig, 
de kinderen, 
de bal, 
het geschreeuw op het schoolplein.
Altijd staat Linus in het middelpunt, 
en dan staan er meestal wel een clubje grote kinderen om hem heen.
Wat fijn om zo groot te mogen worden
 
 


Soms is het wel lastig vind ik, 
om mijn aandacht goed te verdelen.
Want Linus is nou eenmaal de gene die het meeste van mijn aandacht opslokt.
Hij wil getild, getroost, geaaid, gevoed,  geknuffeld, of is gewoon boos omdat hij iets niet mag,
en ja, dan komt de oudste met een verhaal, die hij net wil vertellen terwijl Linus net getroost wil worden
, en dan komt de middelste met.....
De groten voelen dit niet echt, zeggen ze, 
wat ik natuurlijk erg lief van ze vind,
maar het is nou eenmaal wel vaak zo.
Ja soms is dat best wel eens lastig, 
ik ben benieuwd of andere moeders dit ook zo ervaren.

Op mijn to do lijstje staat dan ook, 
snel eens wat doen, 
met de grote kinderen apart.
Gewoon omdat ze dat ook verdienen.

 

3 opmerkingen:

  1. Oh is Linus al zo groot! Wat vliegt de tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar, eigenlijk alles wat je schrijft. Onze oudste gaf laatst wel aan dat mijn aandacht in eerste instantie meer op ons kleine eigenwijsje gericht is. Met simpele kleine dingetjes (zoals eerst zijn boterham smeren enz.) is het gevoel bij hem een weggevaagd. Was ook niet echt een heel groot ding maar ik was blij dat hij me er op wees.

    Vandaag is de prachtige ketting binnengekomen (het was ook allemaal zo mooi verpakt)! Dank je wel daarvoor. Ik ga hem morgen meteen dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach wat een snoepje met zijn ruime suitje aan. Hier ook 2 grotere kinderen die andere aandacht nodig hebben dan het kleintje. Ik ervaar het niet als lastig, maar wel als aandachtspunt. Zo neem ik elke dag individuele tijd voor beide grote, echt ingeroosterd zeg maar, naast de spontane individuele tijd. Met grote dochter lees ik een halfuur samen en grote zoon krijgt iedere avond een uitgebreide massage. Ook het naar bed brengen en het verhaaltje lezen doen we regelmatig apart om ook even zonder storen van de andere 2 kinderen te kunnen kletsen en knuffelen.

    BeantwoordenVerwijderen