zondag 13 oktober 2013

Oh deer


  

 
  
 
Ik vond hertjes vandaag,
alweer!
Mijn hart maakt bij dit soort vondsten een sprongetje.
Ik weet niet altijd waarom ik zo voor oude dingen ga, 
bij de hertjes is het denk ik omdat ik dan aan mijn grootouders denk.
Mijn opa en oma hadden vanaf dat ik klein was altijd hertjes in huis.
Zo'n opgezette, wel een hele mooie, 
met van die verdrietige oogjes.
Ik vond dat altijd een beetje zielig. 
En vroeg me altijd af of mijn opa die zelf had geschoten.
Of aangereden.
Waarom ik dat dacht weet ik eigenlijk ook niet.
Ook heeft mijn oma nog steeds een heel groot schilderij, 
met bos en hertjes.
Ja ik denk dat ik daar de liefde voor hertjes weg komt





 

Ook vond ik dit blik, een hele mooie grote, 
hij staat eerst een tijde in mijn huis, 
tot dat ik er weer flauw van ben, 
want zo gaat dat met de meeste dingen dan weer wel.



 Fijne nieuwe week allemaal! 


3 opmerkingen:

  1. Ze zijn dan ook erg leuk en vooral als je er een heleboel bij elkaar hebt in zo'n verzameling.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ach wat zoet je verzameling zeg!
    En dat blik is super (wat doe jij er dan mee als je zoiets weer zat bent? Terug naar de kringloop brengen?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke verzameling!! Ik moet ook maar weer eens naar de Kringloop!! =)

    BeantwoordenVerwijderen