vrijdag 25 juli 2014

Stormen die voorbij gaan

Van de week plaatste ik een stukje op facebook;

Dat wat Facebook niet laat zien,
want de virtuele wereld is niet altijd wat het lijkt....

Op Facebook probeer ik fijne dingen te delen. Mooie foto's en dingen die de moeite waard zijn om te delen. Ik denk dat dat helend werkt. Je richten op de fijne dingen. 
Ik heb er geen zin in om alle shit of ellende waar mee ik deal altijd maar te delen. Niet iedereen in mijn vrienden lijst is ook werkelijk een vriend, en daarbij lezen er waarschijnlijk ook genoeg mensen mee waar ik niets van weet. 

Daarnaast ga ik er van uit dat als mensen dichter bij me staan en wel oprecht geïnteresseerd zijn in hoe het nu echt gaat. En dat die dan ook wel weten hoe het in werkelijkheid met me gaat. 

Zo zijn we op vakantie geweest. En dat was fijn, maar ook dat is ook het enige wat ik wil laten zien. Dat het ook moeilijk was, vermoeiend, lastig en slapeloze nachten heeft gekost daar zit mijn "vriendenlijst" niet op te wachten. Ik ben stukje bij beetje aan het knokken om weer "bij mezelf" te komen en ik hoop dat ik dat op mijn manier mag doen.

Ik hoef geen reactie op dit bericht. Maar wou het wel even gezegd hebben. 
Niet alles is wat het lijkt.




Dit heeft een behoorlijke impact gehad, want ik kreeg wel reacties, veel reacties,
ook veel uit de virtuele hoek. 
En ik moet zeggen dat dit mij ook wel heel erg heeft gesteund. 
Hart verwarmend om te zien wat een lieve mensen er zijn, 
die je in werkelijkheid helemaal niet kent.
Ik wou niemand voor de kop stoten met het stukje over vrienden,
maar daarmee bedoelde ik eigenlijk te zeggen dat ik internet wel een heel vaag gebied vind, 
dat er genoeg mensen meelezen waarvan ik geen weet heb, 
dat ik niet altijd zin heb om mijn hart zo open te gooien, 
omdat ik niet weet of dat wel goed ontvangen word. 
 Dit geld natuurlijk ook voor mijn blog, en op IG.
Eigenlijk wil je het leven laten zien zoals je denkt dat het hoort te zijn. 
Maar dat bestaat natuurlijk helemaal niet, 
nergens is het altijd zonneschijn 
en er zullen altijd stormen zijn die ook wel weer voorbij gaan.




 


12 opmerkingen:

  1. Doe veel mooie en fijne dingen die je energie geven!
    Dikke knuffel van mij xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een prachtig bericht Arnika, ik heb er kippenvel van! En er is helemaal niets mis mee om alleen de fijne dingen te delen.
    En ik denk dat het een KUNST is om ellende op een zodanige manier te kunnen delen dat ook dat helend werkt!
    Want ellende hebben we allemaal, ieder mens, daar schijn je van te groeien ;-))
    Lieve groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat omschrijf je het mooi! Ik vind de keus ook altijd moeilijk wat wel en niet te delen. En wat Hannah zegt, ieder huisje heeft zijn kruisje. Geniet van de vakantie met je mooie kinderen en maak veel mooie nieuwe herinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi verwoord en sluit me helemaal bij Hannah aan, dikke knuffel al kennen we elkaar niet ;) X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig blog meis .... het leven is zeker niet altijd een feest. Ook ik vind het moeilijk om als je niet in feeststemming bent anderen daar niet mee te "belasten" ..... maar aan de andere kant denk ik soms "so what" .... de realiteit mag best getoond worden. Dat is oprechter dan alleen maar "zie mij alleen maar happy zijn" .... en een ieder die er geen weet van wil hebben jammer dan hihihi

    Dikke knuf Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi stukje ik ken het gevoel, maar kan mij ook in de reactie van moois vinden.
    Denk al een paar weken ik ga mijn facebook schonen, ook omdat ik berichtjes van "vrienden" zie waar ik niet mee geassocieerd wil worden.
    Blij om te lezen dat ik niet de enige ben die er mee worstelt.
    Xx carla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi ♡ ik heb mijn fb ook drastisch opgeschoond. Nu alleen nog de mensen waarin ik echt geïnteresseerd ben en de mensen die alleen echt geïnteresseerd zijn in mij. Ik stoor me soms ook vreselijk aan van die ladifuckingda berichten. Zo is het leven gewoon niet altijd. Het schept een onrealistisch beeld waaraan mensen hun eigen leven gaan meten. Met allerlei gevolgen zoals een minderwaardig gevoel en dat is natuurlijk onzin. Ik ben pro openheid en anti fake :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Herkenbaar Arnika. Wat ik vooral in jouw blog zie, is dat je ondanks de moeilijke tijd, toch ook nog mooie dingen kunt zien. Dat stukje is voor jouzelf denk ik het allerbelangrijkste. Maar het is waar dat (de meeste) blogs en overige social media alleen de mooie kant laten zien van iemands leven. De 'maak'blogs zie ik zelf als een inspiratiebron. En dat is wat ik zelf ook graag laat zien. Een moeilijk moment zal ik niet snel tentoonspreiden op het net, maar alleen maar jippiehoera ook niet. Als het wat minder gaat, blog ik minder. Sterkte Arnika, je vind je pad vast weer terug, soms is het even zoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je dit treffend beschreven... sterkte met het hervinden van jezelf. XX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi gezegd. Maar als weldenkende mensen weten we dat er niet zoiets bestaat als een "perfect" leven. Ieder huis heeft zijn kruis. Soms wil je dat delen, soms ook niet...de keuze maak jezelf. Blijf vooral fijne dingen delen, dat is niet alleen goed voor joue eigen welzijn maar ook voor degene die meelezen. Sterkte met jouw "kruis" een lieve groet, Letty/feltbee

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb ook al gemerkt dat soms wat ellende delen op mijn blog best fijn kan zijn. Ik zit niet op Facebook, dus dat weet ik niet maar in blogland zijn hele lieven mensen die je echt een hart onder de riem steken of wijze raad geven of er gewoon 'virtueel' voor je zijn. en dta kan evenveel (of nog meer) deugd doen dan 'real' life 'vrienden'. Sterkte en liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geen idee waar jij mee zit in het leven, maar zo ben ik mijn blog begonnen, toen niks meer leuk was en ik toch wat leuks wilde zien. Toen begon ik alleen leuke dingen op mijn blog te zetten. Terwijl ik onder tussen een hele zware zwangerschap had en later een nog veel ergere bevalling kreeg waaruit een superlief maar zwaar spastisch meisje ontstond. Veel heftigs. Bah. Maar door regelmatig hele leuke dingen op mijn blog te zetten, zie ik weer de fijne dingen in het leven. Wel maf idd dat misschien wel een lading mensen die mijn en jouw blog lezen niets weten van de narigheid, geeft ook niet, narigheid is niet leuk.

    BeantwoordenVerwijderen