donderdag 16 oktober 2014

Vieren dat leven


Afgelopen week,
ik  vierde mijn verjaardag deze week, 
en ook bereikte ons het nieuws 
dat een goede kennis van mijn ouders is overleden.
Een moeder, van twee prachtige kinderen.
Ze stond in het midden van haar leven. 
46 jaar jong. 
Ze voelde zich niet lekker en werd gewoon niet meer wakker. 
Hoe kan dat nou?

Het galmt hier in Assen. 
Veel mensen hadden een band met haar.
Ze wordt enorm gemist.
en er is veel verdriet.
 ik kende haar niet super goed,
maar ik was er echt van slag van. 

Altijd met dit soort dingen slaat er een twijfel toe, 
ga ik hier over schrijven, 
of het gewoon niet noemen. 
 En dan besluit ik om er toch over te schrijven.
 

Ik word er boos van, 
zo boos.
 Omdat ik het zo gemeen vind. 
Maar het geeft me ook het gevoel 
dat ik er maar eens wat van moet maken, 
van dat leven. 
En daar doe ik natuurlijk al maanden heel hard mijn best voor.

Genieten van die kleine dingen, 
dat zijn de dingen waar we het voor doen.  


Lieve mensen die dicht bij me staan, 
laten we het leven vieren. 
Hoe moeilijk we het soms ook hebben. 
Hoe lastig dat soms ook is. 



Laten we een kaarsje branden 
en even denken aan al die lieve mensen die niet meer naast ons staan. 



6 opmerkingen:

  1. Nog gefeliciteerd!
    Wat een naar bericht. Het laat je beseffen dat het leven zo voorbij kan zijn.
    Ja, het leven moet gevierd worden! Blijf genieten van de kleine dingen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo gaan leven en dood hand in hand. Verdriet en blijdschap brengen beide tranen.
    Toch; gefeliciteerd met je verjaardag en inderdaad, vier het leven je weet nooit wanneer het ophoudt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad... op zo'n momenten sta je weer met je beide voeten op de grond!
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga nu de laptop uitzetten en een kaarsje aandoen.
    Lieve groetjes, Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er branden hier elke avond kaarsjes. En het leven, ik vier het!! Omdat ik weet dat het zomaar afgelopen kan zijn. Ik denk er liever niet aan, probeer het een beetje weg te drukken. Maar het hoort erbij.
    Elke dag de mooie, positieve dingen kunnen zien is een kunst. Ik ben blij dat ik een creatieve kunstenaar ben ;)
    Ik kan echt overal het mooie of een wijze les uit halen. Ik wens jou hetzelfde toe!! xx

    BeantwoordenVerwijderen