vrijdag 22 mei 2015

Een lijntje met boven


Het pinksterfeest. 
Het blijft  een mooi jaarfeest. 
Iedereen in het wit, 
het voelt soms wat sekte achtig, 
maar het is zo mooi om te zien. 
Ik voel daar dan ook wel wat bij, 
misschien juist omdat ik nooit wit draag. 
Er worden liedjes gezongen, 
en met ingewikkelde dansjes worden de linten gevlochten.
Elk jaar is het prachtig weer, 
het zonnetje schijnt en soms is het gewoon te warm.
Dat blijft altijd een beetje gek,
want de hele week was het best slecht weer. 
Ik heb een lijntje met boven, zei juf. 







8 opmerkingen:

  1. De kleuters in de kring, allemaal in het wit met die kleurige mantels en hoofdtooien, wat een bijzonder gezicht is dat! Zo fleurig en fris. Ik vond het heel feestelijk voelen om iets wits te dragen, doe ik anders ook echt nooit. Ik moest er voor naar de winkel haha, en voor de kinderen ook. Manlief zei 's morgens nog: wat een raar gezicht jullie allemaal in het wit, dat past ons echt helemaal niet. Maar mooi was het zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's maak je toch weer Arnika! Ik had nogal 'last' van al die gebouwen op de achtergrond, toen ik mijn foto's bekeek!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt en ja volgens mij is het ook altijd goed weer. Toen mijn kinderen op de vrije school zaten hebben we in al die jaren 1 keer een klein beetje regen gehad en dat was toen we tijdelijk op een andere locatie zaten. Voor mij is dit het mooiste feest op de Vrije School omdat de natuur dan zo mooi is, alles is groen .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ontroerend mooi! Fijn om dit bijzondere feest bij jou terug te zien. Ik zag alleen wat pinsterbruidjes en -gommetjes in onze winkel gisteren... ook leuk natuurlijk, maar toch niet zo gaaf als in 'het echie' op school ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wauw, wat een gave foto´s heb je gemaakt, mooie sfeer! Het was vast een fijn pinksterfeest bij jullie op school

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige foto"s van een heerlijk feest!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat hebben jullie mooie bloem in de meiboom!

    BeantwoordenVerwijderen