zondag 18 augustus 2013

Die ene lang gezochte mand

Gisteren op een vlooienmarkt
daar stond hij dan, zo'n mooie grote.
Eentje die ik al heel lang zocht.
Ik raakte in gesprek. 
Die aardige meneer wou er tien euro voor hebben.
En dat was me een beetje te gek. We gingen verder.


 Maar die mand bleef in mijn hoofd.
 Ik ging op het einde toch nog maar even terug.
Meneer ik bied 6 euro, 
nee echt niet dan krijg ik ruzie met mijn vrouw zegt de aardige meneer.
We raken in gesprek, ik vertel hem dat het voor op de marktkraam is, 
dat ik het graag zou willen gebruiken om wat mooie spulletjes in te doen.
Meneer verteld dat hij het uit Frankrijk haalt, en ik reageer ook al?
Hij vertelde dat hij daar een boerderijtje heeft, en vaak daar dingetjes koopt. Maar zegt de man, je moet natuurlijk niet teveel kopen, dat is het gevaar.
Ik knik begrijpend.
Hij verteld dat de mand leuk is voor potjes jam, of appels en ik geef hem helemaal gelijk, 
 maar 10 euro vind ik nog te duur.
  Ik zeg maar u kunt natuurlijk ook gewoon zeggen dat u hem verkocht heeft voor 10, en dan mij hem mee geven voor 6. Meneer lacht vriendelijk, weet je zegt hij, voor 5 is hij van jou.
Nou echt mijn dag kon niet meer stuk. 
Wat hem van gedachten deed veranderen weet ik niet.
Het is zo'n mooie oude. Hij had het over de jaren 20? 
maar daar heb ik eigenlijk geen verstand van. 
Ik heb mijn mand, en ik ben blij.

18 opmerkingen:

  1. Wat een leuke man én wat een leuke mand!
    Hm en je voeten hebben toch ook veel zon gezien ;-)
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, tot morgen!! Ik heb er weer zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind de tatoe trouwens ook super :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O Arnika, die is prachtig zeg!!
    Ik was in Normandië ook op een rommelmarkt.....2 euro voor prachtige theepotten......
    Jaha...je moet op pad!
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Naaaaah! Superleuk. Wat heerlijk dat er zulke mensen zijn en wat fijn dat die mooie mand bij jou terecht is gekomen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach wat lief en fijn. Soms gebeuren er van die mooie dingen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is echt een hele mooie mand!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig verhaal, veel plezier van de mand :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw!! Hij is echt heel erg mooi... =)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is inderdaad leuk. Kan het zijn dat ik hem in bakkeveen gespot heb zaterdag ochtend?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn als je je mand vindt en dan ook nog op zo'n manier! Helemaal super!
    Leuke mand! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha! Dat is nog eens fijn! Hij is ook wel heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige mand! En wat ontzettend lief van die man.

    BeantwoordenVerwijderen