dinsdag 17 september 2013

Seasons

De herfst, 

 een vijand 
omdat de dagen korter worden.
Dat de zon zich minder vaak laat zien
De regenachtige gure dagen, 
het dragen van een jas, 
ik haat een jas.
De tegenwind
 waar niet tegen in te fietsen is.
Het steeds dichter bij komen van de winter.

maar zeker ook  
een vriend.
Ik hou van de kleuren, 
de geuren in het bos.
Wollen truien en een sjaal om.

Het zoeken van mooie schatten,
eikels, kastanjes, mooie gekleurde bladeren.
De kaarsjes binnen aan, 
de verwarming aan als het buiten koud en guur is.
En de zonnige herfst dagen, 
voelen als een feestje




6 opmerkingen:

  1. O, ik hou zo van de herfst! Voor mij is hij meer dan welkom! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik HOUD van de herfst, Arnika...maar....ik houd ook ZO van blote voeten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik probeer ook vooral naar de mooie dingen van de herfst te kijken, maar de zomer loslaten gaat me nog niet zo goed af.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar en mooi verwoord.
    Ik hou van de overgang van zomer naar herfst, maar toch heb ik ook moeite om afscheid te nemen van dat warme, lome zomergevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zie je, het komt helemaal goed!! =)

    BeantwoordenVerwijderen