woensdag 15 januari 2014

Tijd

Deze foto is al oud.
Ik denk dat Yuna hier misschien net twee was.
En Nuno nog geen vier. 

Dit is dus al wel zes jaar geleden. 
en als elke ouder vind ik dat de tijd zo snel gaan. 

Mijn oudste, 
als de dag van gisteren dat hij werd geboren, 
ik herinner me de blijdschap, 
de verwondering, maar ook de onzekerheden, 

en Yuna, de tweede, daar waarbij je alles anders doet. 
Nu bij de derde, al heel wat jaren later dan de eerste twee, 
doe ik het op onze manier.
Geen boekjes, geen opgelegde regels van buiten af, 
nee gewoon zoals wij het willen. 

En Linus, hij voelt een beetje als een bonus,
eentje waarbij je opnieuw alles kan beleven, 
maar niks opnieuw, 
want Linus is zo anders dan de eerste, 
en zo anders dan de tweede. 
Gelukkig maar, 
dat ze een eigen identiteit hebben, 
en allemaal lekker anders zijn. 


  
 Nuno

 
Yuna

     En Linus




8 opmerkingen:

  1. Bijzonder toch dat moederschap, was ook mijn thema deze week (zoals je weet). Prachtige foto's! grtz ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig stukje ! En zo herkenbaar...
    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieve foto, die 1e. De tijd gaat echt vreselijk snel, mooi dat we dat proces mee mogen maken. Ik geniet er elke dag van. Morgen gaan ze hier voor het eerst naar zwemles. In hetzelfde bad waar ik vroeger les had, de tijd gaat echt snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig!! Het zijn stuk voor stuk schatjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! en stuk voor stuk prachtige kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om ze alle drie te zien in dezelfde leeftijd als Linus nu. Ik vind Nuno en Linus wel erg op elkaar lijken zo......
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vind die eerste foto zó mooi! (én je kindjes helemaal :D)
    Heel herkenbaar.. van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supermooi! Ja, zo bijzonder die eigenheid in die kleintjes... Prachtig!
    Geniet van je schatten, liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen