woensdag 22 juni 2016

dagenlijkse beslommeringen

'Love starts when we push aside our ego and make room for someone else' 
Rudolf Steiner


Het bloggen valt me soms zwaar, 
en de inspiratie om de juiste woorden te vinden lastig.
zwaar klinkt dan ook wel weer erg zwaar, zo is het niet, 
maar een andere benaming vind ik zo snel niet. 
 
Ik heb niet veel te vertellen, dus was het maanden stil.
Er is veel gebeurd om ons heen. 
Alsof je een centrum bent, 
waar omheen de lastige dingen gebeuren, 
en je hebt er maar mee te dealen.
Overlijden, ziekte en worstelingen met de dagelijkse beslommeringen.
En dan de vraag; wat zal ik eens gaan doen met mijn leven....
Meer om mij te beseffen dat het juist om de kleine dingen gaat, 
genieten van de kleine mooie dingen die er toch ook echt dagelijks zijn. 
Dat stukje vergeet je vaker op je pad, 
doordat de dagelijkse zorgen vaak groter zijn, 
dan de fijne zonnestralen op je huid.
Maar zonder de zonnestalen, de mooie bloemen in de berm, 
en dat knappe vogeltje in je tuin, 
word het toch ook wel een erg zwaar leven. 

Sometimes it's the little things that count most




 

 





4 opmerkingen:

  1. Misschien kan je geregeld een "plezierige ervaring" van je dag/ week delen met je lezers.
    Delen maakt blij.
    Fijne dag, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je er nu toch weer even bent. Heel herkenbaar dat gevoel van afvragen, worstelen, wel, niet, hoe dan... Hopelijk drijft de orkaan nu eindelijk over en kun je je weer met een glimlach in rustiger vaarwater begeven. En ja: het kleine helpt!!! Absoluut, het is misschien wel het enige wat er echt toe doet..! Dag lief mens, knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello, I went by to say hello, since I've been disconnected from everything for a long time. As always I love your work. That I still think that they are not chapucillas, but great works. A kiss.
    Movie Online

    BeantwoordenVerwijderen